Oświadczenie o dostępności
Deklaracja dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
- Deklarację sporządzono dnia: 29.03.20201 r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848).
Treści niedostępne:
- pliki PDF, DOC itp., – redaktorzy starają się ograniczać do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres poczty elektronicznej pisz.piw@pisz.piw.gov.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności:
Dostępność architektoniczna:
Do Inspektoratu można dojechać samodzielnie. Na terenie obiektu nie ma parkingu, ale przed budynkiem znajduje się ogólnodostępny parking publiczny. Budynek Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Piszu to budynek wielokondygnacyjny, który znajduje się przy al. J. Piłsudskiego 15A/1 w Piszu. Siedziba Inspektoratu mieści się na parterze. Budynek jest dostosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Do budynku prowadzi wejście bez barier architektonicznych, bez schodów, bezpośrednio z poziomu chodnika, otwierają się dwa skrzydła drzwi wejściowych. Niepotrzebny jest podjazd dla osób na
wózkach inwalidzkich. Dojście do budynku nie jest wyposażone w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabo widzących. W budynku nie ma wyznaczonego miejsca do obsługi osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Brak pętli indukcyjnej dla osób niedosłyszących oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących oraz osób posługujących się językiem migowym. Szerokość korytarza w budynku pozwala
na poruszanie się osób na wózkach. W budynku znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wnioski:
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy
udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
Inspekcja zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie terminu jest niemożliwe, PIW niezwłocznie informuje wnioskodawcę o opóźnieniu i wskazuje nowy termin. Nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku gdy podmiot nie zapewnił wnioskodawcy dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności, zwanej dalej „skargą”. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na złożenie skargi – 30 dni.
Skargi i odwołania:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub elementu strony wskazanej w żądaniu lub w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem. Osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego skargę
- adres wnoszącego skargę
- treść skargi lub wniosku
Skargę niezawierającą imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego na dzień 01.01.2025